Dag 5 t/m 7 - verblijf @ UGA jungle beach resort - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Familie Roij - WaarBenJij.nu Dag 5 t/m 7 - verblijf @ UGA jungle beach resort - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Familie Roij - WaarBenJij.nu

Dag 5 t/m 7 - verblijf @ UGA jungle beach resort

Door: Derk en Fleur

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2015 | Sri Lanka, Trincomalee

Dag 5 t/m 7 - verblijf @ UGA jungle beach resort

Dames, heren: gerespecteerde volgers!
Zoals jullie wellicht gemerkt hebben was er van onze kant enige tijd radiostilte, die doorbreken we per direct weer: niets dan hulde voor jullie geduld. Graag bieden wij jullie allen dan ook met plezier wederom een update, voorzien van buitenproportionele doses genot!
Zoals reeds beschreven konden wij uiteraard niet anders, dan de tot dusver beleefde avonturen en impulsen te laten landen in onze immer groeiende Sri Lankaanse mindset. Zodoende, met gepaste trots kunnen wij jullie dan ook melden: de inburgering verloopt voorspoedig!
Om jullie een klein idee te geven van ons afgelopen drietal dagen, zie hier ons dagelijks stappenplan om te 'overleven':

* Stap 1: ontwaken in goddelijk zacht bed, met krekels, vogels en junglegeluiden;
* Stap 2: hijs jezelf uit bed en flaneer over de betonnen 'loper' door de badkamer en begeef u richting buitendouche. Kijk omhoog, aanschouw een aanzienlijke kudde salamanders, op en rond de douchekop van formaat die u vanaf hun eersterangsplaatsen bewonderen. Zet de watertemperatuur naar eigen wens. Ontspan en geniet van een uitzonderlijke douchesessie;
* Stap 3: maak u gereed en bereid u zich mentaal voor op uitzonderlijke ontbijt, voorzien van dagelijks vers papaya-sap, een breed scala aan fruit, yoghurts, croissants en een overheerlijk ei bereid naar keuze!;
* Stap 4a: ("uitbuiken deluxe") Wandel rustig terug naar uw eigen vertrek, hijs uzelf in badkledij en begeef uzelf richting strand.
* Stap 4b: Aldaar gearriveerd, kies tussen strandstoel of verfrissende duik in de golven. Aanbevolen: wissel deze laatste keuzes vooral naar hartelust af! Duur: plusminus vier uur (tip: van 10.30-14.30 uur);
* Stap 5: lunch, want van al dat liggen raak je natuurlijk dermate hongerig dat wat voeding op z'n plaats is. Succes met kiezen uit de opties, het één is nóg lekker dan het ander!
* Stap 6: begeef u na de vijfde stap opnieuw voorwaarts richting strand en herhaal stap 4(b) voor uw eigen ideale gemoedstoestand tot lokale tijd á 18.30/19.00 uur. Bereid u mentaal voor op een heerlijk diner;
* Stap 7: "The final touch" Het neusje van de zalm is nabij, de klapper op de vuurpijl komt spoedig, de smaakexplosie in uw mond zal zich rap voordoen!
Zet uzelf inclusief uw metgezellen aan een tafel en de rest gebeurt vanzelf.

Tot zover het intensieve stappenplan.

Om te voorkomen dat de sleur erin sluipt hebben we onze energie bijeen geraapt en ons op dag 2 begeven richting Pigeon Island. De welbeloofde duiven hebben we weliswaar gemist, die waren ingeruild voor pikzwarte raven.
Kleine bijzaak: je kon er ook best leuk snorkelen..! Onder het azuurblauwe wateroppervlak dartelde Nemo met zijn vrienden tussen verscheidene, schitterend gekleurde koraalriffen. Plotsklaps schoot de menigte de tweede afslag links, aldaar de grote boze Haai passeerde. Waar menigeen met angst en beven de haai hun rug zouden toekeren, begroetten Gerard en Lyke deze heldhaftig.
Echter, dichterbij gekomen bleek de omvang van 'meneer Jaws' dusdanig schrikwekkend (lees 2 meter lang) te zijn, dat ook zij zich uit de zwemvliezen -eeh voeten- maakten!
Gelukkig heeft iedereen het er levend vanaf gebracht en konden we 's avonds onze fotocollage van vissen uitwisselen en omzetten naar een vissenkwartet.

Joana en Maarten hadden tot hun spijt het kwartet nog incompleet. Daarop besloten zij de volgende dag wat meer de diepte in te gaan en de ontbrekende stukken hoogstpersoonlijk op te duiken en deze aan hun verzameling toe te voegen.
De haai bleek dit keer afwezig, maar op 15 meter diepte spotte zij zowel een Octopus als de zogeheten 'Catfish'.

Helemaal 'zen' doken wij 's avonds voor de laatste keer onder het zijdezachte linnen en droomden weg in afwachting van ons nieuwe avontuur!

Ayubowan - may you live long!